måndag 3 november 2008

MYS PÅ DISKBÄNKEN

Tände några ljus på bänken när jag lagade mat. Har ju ingen bänk belysning än tyvärr. Och det är så tråkigt att alltid ha takbelysningen på, den är ju så stark. Den dagen vi sätter upp bänkbelysning, blir när vi byter kakel och bänkskiva. Och just nu så är jag inte så sugen på att göra det. Sparar hellre lite i något år och gör om köket helt. Visst kan jag använda samma skåp och luckor. Men den BLÅ färgen ska väck.. Och det med basta!! Annars vill jag vända köket helt. Och det är ju tyvärr inte BARA att vända, ett antal rör och ledningar ska ju faktiskt dras till rätt plats också. Större projekt än jag anar. När köket sedan är vänt så vill jag slå upp väggen in mot vardagsrummet och sätta en dubbel balkong dörr ut mot den blivande verandan. Bygga in vinställ i väggen och få en riktig köks Ö med spis och fläktkåpa. Det är drömmar det. Men inget hindrar väl att man förbereder med att måla luckorn, efter som dom gärna få flytta med runt sedan :).

Nu vankas en Tv kväll i den SVARTA soffan!

/Fia

1 kommentar:

Lallis - liv och leverne sa...

:) Mysigt.
Jag har inte heller bra belysning och det retar mig en smula. Däremot tänder jag gärna lite ljus bara för mysets skull.*ler*
Kram Lallis