söndag 8 mars 2009

FÄRDIG MÅLAT I HALLEN!

Ja det känns så. Nu har jag målat hur många ggr som helst. Och det känns som om
de grå kanterna adrig försvinner. Just mellan listen och där jag målat med roller så känns det alltid grått.. Nej nu får det lov att vara klart!!
Nästa projekt är övre hallen med sin klara GULA jätte fina färg. Nej jag tycker inte den är fin, så nu blir det beige istället. Känns mycket bättre! Tror jag ska börja idag faktiskt, till och med så Fredde säger att han skulle vilja göra om den. Och då är det bara att kasta fram färg och pensel och starta innan han ångrar sig!!!

Annars, vad har hänt i veckan då!? Jo....

Jag målade i tisdags när jag var ledig, det fick bli en svart vägg i vardagsrummet och ovanför dörren komm det upp ett väggord. På eftermiddagen så var Olivia här och vi tittade på Pippi Loffo (Långstrump). Sedan var hon med moster och tog fram en duk och gjorde fint på bordet och möblera om i några fönster. Jätte duktig tjej som verkligen vet om det blir bra eller inte. För ärlig, det är hon..

Efter jobbet i Onsdags så blev det en vända på stan, uträtta några ärenden osv. Efter de så köpte vi Pizza och drog mot Slogåsen och hälsade på Tessa, Roger, Mathilda och Melvin. Herregud så länge sedan jag såg Mathilda, hon har ju blivit en jätte stor tjej. Särskilt bredvid lillebror, nytillskottet Melvin. Jätte söt kille! En trevlig kväll med gott sällskap. Eller hur är det man säger??

På torsdagen blev det ett 12 timmarsskift på jobbet, inte särskilt mycket mera än mat i magen när man kom hem.

Fredagen bjöd på en lång dag, nästan 12 timmar på jobbet igen. Sedan var vi bara hem och svirade om och drog till China. Mamma, Pelle, David, Niffe, Milla, Tony, Thelma, Lukas, Fredric och jag. Många var vi men ändå bara en tredjedel av hela tjocka släkten. Och då bara på min sida... Skulle vi vara alla så får vi nog abbonnera hela China restaurangen!!

På lördag morgon så ringde klockan 6.00. Ner på jobbet och körde fram till 12.00. Efter det så blev det en eftermiddag på soffan. Vid halv 7 så kom Linda och Sandra. Då var det dax för bio. Kanon film!!

Oja, och nu är det söndag. Då har vi slappat och målat. Så nu är det bara att se fram emot en ny vecka och nya förutsättningar. Imorgon så drar Fredde på trav och jag ska hälsa på Cissie i Bärke. För nu var det extremt länge sedan!!

Ha det bäst!
Kramar Mej

1 kommentar:

Mäjlin sa...

Du har fått mycket gjort i veckan du, duktig du är ;-) måste komma och titta hur ni fått det i huset, var längesedan nu..

kramar