tisdag 30 september 2008

Rutindag

Då var det dax igen. Vaknade 8:30, så skönt att sträcka på sig lite. Tog mej upp ur sängen in på toaletten och gjorde allt det vanliga en morgon. Var precis påväg ner när jag passerade "tomma" rummet.. nej.. Jaja bara att köra igång. Efter att ha vikt in all tvätt i ca:20 min så tog jag mej ner till undervåningen. Väl nere, in i köket slog på lite morgon kafffe. Dukade fram frukosten. Dagens frukost bestod av: Kaffe och "frisk & fröig". Någe nytt bröd. Jätte gott!! Hämtade datorn i från vardagsrummet. Medans jag sedan väntade på kaffet, tog jag tag i pettfalskan som leker vattenkanna. Vattnade alla blommor inne och ute på trappen. Och nu sitter jag här.. äntligen!
Kan någon nu svara på varför jag: Medans jag väntar på kaffet, skynda mej att vattna blommorna?! Innan jag går ner, skyndar mej att vika in all tvätt. Precis som om man ska ha dåligt samvete för att man har passerat "DET" som ska göras. Varför inte göra tvärtom. Gå förbi "tomma" rummet och tänka; jag tar det sedan!!?? Eller medans kaffet kokar; sätta sig ner och vänta.. ta det lungt... Hjälp!! Jag tror aldrig jag kommer ifrån alla måsten!
Nu ska jag kolla på någon bra film och strunta i alla måste för 2 timmar framöver.
Ha en bra tisdag alla där ute och stressa inte för mycket!
Kram

Inga kommentarer: