tisdag 1 september 2009

JA LIVET ÄR JU INTE ALLTID LÄTT
Ja sakt men säkert ska jag försöka börja att blogga igen. Perioden som varit har varit väldigt innehållsrikt, på både ett positivt och negativt vis. Jag hoppas jag växer i det allt handlar om. Visst det låter som om jag har gått igenom ett helvete men långt där ifrån. Men många tankar och funderingar vad gäller nära och kära, livet man delar med vänner och som jag delar med min sambo. Jag förstår att livet inte alltid är en dans på rosor och jag önskar jag kunde se saker från olika vinklar ibland. Jag önskar att jag kunde skriva alla mina tankar och funderingar.. Men väljer att inte göra det. Skulle nog såra många. Jag tror inte ens vissa vet vad som sårar, det kan vara ett endaste "lätt" ord. Jag tar det med hopp och glädje, och man hoppas. Sedan och funderar på vad man gjort för fel efter som det lilla ordet kan betyda så mycket.
Ja ja, nog tjatat!

Nu sitter jag här hemma, halv förkyld och så är jag hundvakt åt världens goast Alba! Min första lediga tisdag på en hel månad. Denna månad som varit så har jag jobbat hur mycket som helst. Tror jag räknade till mellan 205 och 210 timmar. Känns ju iaf bra när lönen kommer. Men just nu känner man sig lite smått trött och slut. Visst får man lön för mödan men man får ju försaka vissa grejor som vännerna. Men jag hoppas och tror att dom flesta förstår.
Sommaren som varit har varit bra i stora drag. 2 veckor semester med underbart väder. Vi bodde i "stugan" hela tiden. Bara sola och bada.


Efter semestern så har det i stort sett bara handlat om jobb.

Några kalas har vi också hunnit med. Tessa & Malin hade 50 årskalas tillsammans. En trevlig tillställning. Går inte att ha tråkigt i glada vänners sällskap. Mathilda och Alicia har fyllt 2år, Svärmor, syster Sandra, syster Linda och syster Milla har vi också uppvaktat. Likaså David och Cissie. Hoppas jag inte glömt någon.

Och idag så fyller Kicki 26år. Hipp Hipp Hurra på Din Födelsedag!

Kan ju berätta att i Januari bär det av mot varmare breddgrader.


MEXICO



Jag, mamma och Jennifer.

Så då vet ni vad jag drömmer om!!

6 kommentarer:

Emmah sa...

Kul att du börjar skriva igen :)
Har saknat din blogg!
Kram Emmah

HÖJDPUNKTER sa...

Välkommen tillbaka :P

Inte nå avis på eran semester!!

Kramar

Therese Källström sa...

Jo du glömde oss =) Nä då skämt o sido. Kul att du bloggar igen. Kramar Therese

Fia sa...

Just ja! Sorry Therese. Hatar Augusti månad tyvärr den är alltid fullsmäckade med grejor och folk som fyller osv..

Anonym sa...

Äntligen är du tillbaka! :-D Puss!

Mäjlin sa...

Gud så roligt att du börjat skriva igen =D

Är jätte avundsjuk på eran resa..:) Ni kommer få det så toppen!!

KRAMAR