onsdag 6 maj 2009

VÄNNER & ORDSPRÅK

-Att tala med en vän är inget annat än att tänka högt.

-Det finns inga vänner i krig

-Du möter människor som glömmer dig. Du glömmer människor du mött. Men ibland möter du människor du inte glömmer. Det är de som är dina vänner.

-En riktig vän är den som kommer när alla andra går.

-Riktiga vänner är som stjärnor.. du ser dem inte alltid, men du vet att de alltid finns där för dig.

-Vänner får man inte, de förtjänar man.

-Vänner är födda, inte gjorda.


Den viktigaste som berörde mej mest, även fast jag själv är dålig på att uttrycka mej i klarspråk. I tron om att jag ska såra människor "vänner" jag bara vill väl. Så håller jag tyst alldeles för många gånger.

"EN RIKTIG VÄN STÅR ALDRIG I DIN VÄG SÅ LÄNGE DU INTE ÄR PÅVÄG NERÅT!!!"

1 kommentar:

Tessa sa...

Den sista meningen va så bra.
Lite så jag känner just nu. Men synd att de misstolkas från den som inte förstår att den är påväg neråt....